Dirigent der woorden

Wat gaat er allemaal schuil achter de productie en promotie van een boek? In Dirigent der woorden maakt de lezer kennis met de veelzijdigheid van de kunst van het overtuigen in het uitgeefvak. Verschillende, vaak onderbelichte taken van de redacteur worden in elf bijdragen beschreven: van podcasts over boeken en auteurs tot fondsaanvragen indienen bij het Letterenfonds en van crowdfunding opzetten voor de oprichting van Das Mag tot persberichten schrijven over de nieuwste boeken.

Deze bundel bevat, naast een inspirerend voorwoord van Marijn Hogenkamp (redacteur fictie bij Atlas Contact en schrijver bij Cossee), ook bijdragen van andere belangrijke spelers uit het boekenvak: Bibi Rumping (uitgever bij Billy Bones), Bowi van Onna (acquirerend redacteur en PR-medewerker bij Das Mag) en fictieauteur Bas Steman en zijn redacteur Susanne van Leeuwen (Nieuw Amsterdam). Allemaal geven ze een persoonlijke en vernieuwende kijk op hun taken binnen de uitgeverij en dragen ze bij aan het veelzijdige beeld van de redacteur.

Dirigent der woorden is geschreven, geredigeerd en uit­gegeven door de masterstudenten van de opleiding Redacteur/editor 2020-2021 aan de Universiteit van Amsterdam. Door onderzoek te doen vanuit hun eigen interesses en de bundel zelf vorm te geven, zijn de studenten, onder begeleiding van drs. Everdien Rietstap, bekwaam geworden in de alle aspecten van het schrijf- en uitgeefproces.


Dirigent der woorden: de kunst van het overtuigen in het uitgeefvak kost € 15 en is te bestellen door te mailen naar e.j.rietstap@uva.nl

Ga terug naar Boekprojecten